19 февруари 2013 година - 140 години безсмъртие

вторник, 19 февруари 2013 г.

Share this history on :


 ВАСИЛ ЛЕВСКИ :
- Ако е за Българско, то времето е в нас и ний сме във времето, то нас обръща и ний него обръщаме …

- На нашето знаме трябва да бъдат написани само три думи : "Свобода и всекиму своето"…

- Аз Васил Левски, в Карлово роден от българска майка юнак аз роден, не щях да съм турский и никакъв роб.

- Ако спечеля, печеля за цял народ, ако губя губя само мене си …

- Всичко се състои, според нас , в нашите задружни сили. Против тях не може противостоя и най-силната стихия. Защото туй дело е дело на народното освобождение, дело българско. 

- Аз съм се обещал на отечеството си жертва за освобождението му, а не да бъда кой знае какъв…

- Днешний век е век на свободата и равноправността на сичките народности..

- С една обща революция да се направим коренно преобразование на сегашната държавна деспотско тиранска система и да се замени с демократска република.

- В Българско не ще има цар, а "народно управление" и  " секиму своето". Свобода и чиста република .

- Гледай народната работа повече от всичко друго, повече и от тебе да я уважаваш.

- На такива хора дай работа, които са разсъдливи, постоянни, безстрашливи и великодушни.

- Чисто народният българин, който е разбрал и вижда мъките и неволите на милия ни народ … то за него няма страх , няма извинения никакви, а смъртта му е самата утеха и душеспасение. Която смърт заслужава. Слава от българския народ и венец от бога. Инак от това той не е българин, не е християнин, не е човек !

- За Отечеството работим байо! Кажи ми ти твоите  и аз твоите кривици, па да се поправяме и да си вървим наедно, ако ще да бъдем хора.

- И  ние сме хора и искаме да живеем човешки, да бъдем свободни с пълна свобода в земята ни, там дето живее българинът : в България, Тракия, Македония…Ще имаме едно знаме, на което ще пише : "Свята и чиста република ".


 

0 коментара:

Публикуване на коментар